Dan före dan

För att vara ärlig så känner jag inte så mycket för att blogga, men imorgon så kommer jag förmodligen att vara alldeles för upptagen för att göra det. Resan gick bra, 75 mil av utmattning och stekande sol. Vi stannatill i för att äta lite i Mora (trodde jag), vi blev kvar i över tre timmar.
Jag har packat ikväll, packat för att jag ska göra lumpen. Det känns lite ovärkligt, lumpen är för gamla pesoner, efter den så kommer jag vara en gubbe som sitter och minns tillbaka på lumpen, oj oj oj...

Idag så följde jag och min sötplutt med pappa och morfar till Fäviken. Det är en enorm jakt och fiske mässa, det var ett antal tusen pesoner där. För någon månad sen så var det exponorr här i stan och då var jag där, jag funderade på att köpa en läderhatt men det blev inte något av. Men nu när jag var Fäviken så var samma försäljare där, så jag slog till och köpte en äkta australiensk kängruskinnshatt. Jag tänker inte berätta hur mycket den kostade, men 800 kr är mycket pengar för en hatt, jag köpte ett underställ för 99 kr också.
Imorse så smörjde jag in ansiktet och armarna så att jag inte skulle bränna mig. Men när solen hade legat på ett tag så blev det upp emot 31 grader i skuggan och jag tog av mig min t-shirt och körde på barra. Ni som har lite fantasi har förmodligen redan räknat ut att jag sitter här i en underbart vacker omvänd bondbränna. Får se vad jag får för smeknamn av lumpenpolarna, jag tippar på indianen eller trafikkonen. Min sötnos kallar mig för "polkagrisen".

Jag skriver förmodligen nått ifrån Karlskrona, om jag inte dör av... nånting

Kommentarer
Postat av: Micahan

...och nu väntar vi med spänning på dina rapporter från fältet. Hörde att marscherandet hade börjat redan dag 1.

2008-07-30 @ 12:51:14
URL: http://micahan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0