MPSS

Hej!
MPSS altså, ni kanske undrar vad det betyder?
Jag kan förklara.
Jag heter Magnus och är 18 år, jag ska rycka in i lumpen om fyra veckor.
Min syster flyttade till Norge i höstas och för att hålla kontakten med oss här hemma, eller ja det kanske inte var för att hålla kontakten med oss men det gjorde hon iallafall, genom att skriva blogg. Det är därför jag har bestämt mig för att försöka skriva. Så mina nära och kära får veta hur jag har det under min tid i lumpen.
Men nu är det så att jag har en historia av att bli engagerad av något och sedan helt glömma bort det efter några veckor. Till exempel har vi:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
*Dykning - Det var kul men kostade skjortan.

*Fäktning - Jag gick bara en gång men jag ägde (ioförsig så var det bara ett gäng 10-åringar som var nybörjare förutom
mig men ändå).

*Amerikansk fotboll - Det var i sexan, när jag var en relativt liten person. Jag gick på alla träningar fram tills vi började andvända skydd...

*Fotboll - Jag var alldrig någon bra spelare men det var kul, tyvärr så kom flickvännen och skolan ivägen.

*Judo - Jag slutade för att det var nått as som alltid valde mig innan jag hann välja någon annan när vi skulle ha övningar och så kastade den jäveln mig över axeln med ett kast vi inte ens tränade, Fy fan.

*Skytte - Jag äger fortfarande men det blev bara att jag inte orkade med att gå på träningarna.

*Simning - Jag simmade kanske två gånger i veckan i en månad, men sen orkade jag inte ta mopeden dit när det var mitt på hösten och förkylningstider.

*Fri Dykning - Intresset försvann när jag började med vanlig dykning.

*Pilbågsskytte - Jag gör det fortfarande lite då och då men jag tar mig aldrig tid för att åka till min morbror där piltavlorna jag skjuter på är.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Och det där är bara några av de sporter jag kommer ihåg som jag har gett upp. Men vi får väll se hur det blir med skrivandet.

Lumpen om fyra veckor, det börjar bli lite pirrigt om jag ska vara ärlig. Man har ju hört lite historier om hur det är första veckan i lumpen, när de ska visa vem som bestämmer.
Det som är lite synd är att jag kommer att missa storsjöyran. Jag hade sett fram emot att se Magnus Uggla och Miss Li men men, det blir väll en yra nästa år också.

Ja just det, ni undrade vad MPSS betydde. Det är en förkortning för Mange Pange Skjuter Skarpt.

Kommentarer
Postat av: Micahan

Kul att du också har börjat. En god start!! Keep it going

2008-06-29 @ 23:49:29
URL: http://micahan.blogg.se/
Postat av: Karin

Dar mig baklänges i en liten vagn. En ny blogg, så tufft! Min design har du snott också, borde inte du kunna snickra ihop en snygg av html-koder? Bevisa på din sida att du kan det så ska du få den stora äran att snygga upp min med. När vi tittar tillbaka i historiken så var väl det konstigaste "anfallet" när du skulle bygga en slags liggande cykel av en barnvagn... Använder du den ofta?

2008-06-30 @ 20:00:14
URL: http://variabelle.blogg.se/
Postat av: Karin igen

Btw.

Okej att du tror dig vara halvbra på att skjuta men om vi ska jämföra det min känsla, timing och talang för det så... Är jag ju rätt överlägsen:)

Fast det är klart att vi kan ta en match. Börja inte gnälla om fusk bara. Du brukar nämligen göra det i alla sammanhang när jag vinner med stora marginaler.

2008-06-30 @ 20:05:24
Postat av: über1337

Jag håller med Karin, har man inte kodat allting själv så är man inte riktigt ordentlig, för det var väl det hon sa?



Blogga fint!

2008-06-30 @ 20:50:18
URL: http://fonts.2u.se
Postat av: Magnus

Menar du att du är bra i skytte? Bättre än mig? Skrattretande...

2008-07-03 @ 17:47:20
URL: http://mpss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0