Mange-Pange rapporterar

Nu sitter jag på biblioteket i Karlskrona, jag har bokat in mig på två timmar så jag kommer förhoppningsvis att hinna skriva nått. Det visade sig att man kan boka in sig på datorer gratis här så nu klarar jag mig utan att köpa en bärbardator, i ett tag iallafall...
Igår började befattningsutbildningen och den är otroligt härlig. Vi har härliga lokaler med sköna stolar och bra luft, som vi inte har haft i många andra salar. Våra lärare är härliga och de ger oss en fikarast i halvtimmen, bokstavligt talat, vi har fått fler fikaraster på de senaste två dagarna än vad vi har fått på de resterande sju veckorna vi har varit här sammanlagt. Det känns som om jag har hamnat på rätt ställe. 
Idag har vi haft våran första "hyttträning", då finns det ett rum med kanske tio hytter som är inrededa som radiohytterna på olika båtar och så fick vi sitta där och testa sicka medelanden till varandra via radio.
 - Bravo Lima India this is Juliet Oscar Hotel calling, do you copy? (Jag)
 - This is Bravo Lima India, I copy (Blixt)
 - I have an engine malfunktion (Jag)
 - Say agian (Blixt)
 - I HAVE AN ENGINE MALFUNKTION (Jag!)
 - I copy that over (Blixt)
 - Over and out (Jag)
Det var väldigt roligt och det är allt jag kommer få göra i närmare ett år förutom att koda medelanden som inte heller verkar vara så tråkigt. Om ni undrar varför jag kallar mig Juliet Oscar Hotel så är det för att man ska andvända de tre första bokstäverna i sitt efternamn och de utalas så över radio på utländska.

Nu har min andra timme vid datorn börjat, det är bäst att jag skriver något riktigt bra nu då.
Jag har faktist fått ett nytt favoritprogram på tv, kanske tillochmed en ny favorit kanal. Till min egen stora förvåning så är det faktiskt kanal två. Jag tittade av misstag på ett frågesportsprogram som nyligen har börjat där. Det heter "Vem vet mest?" och jag tycker om det för det känns så oseriöst fast ändå seriöst på något sätt. De bombar tolv tävlanden med frågor tills det bara är tre tävlanden kvar medans programledaren ger ifrån sig några kaxiga komentarer till de som svarar fel. I finalen sen så frågar de frågor tills programtiden är slut och den som har mest poäng vinner, jag är inte ens säker på om det är någon riktig vinst förutom "äran". Bara en sån sak som att det inte är några reklampauser får allting att verka konstigt för mig som är uppväxt med kanal 5 där att sitta och vänta på att reklamen ska ta slut utgör 60% av tv tittandet.

Jaja, vi får se om jag bokar någon mer tid här i veckan. Hej då!


Kommentarer
Postat av: Mat Och Rast

Hej!

Låter ju bra, det där. Frantz har följt Karin till Sundsvall så det är ganska lugnt hemma...

2008-09-17 @ 08:15:26
Postat av: Konstigt Att Rapportera

Som jag alltid har sagt, vi behöver det svenska försvaret. Tänk vilken nytta de gör för lumpenkillarna. Tiden i armén gör pojkar till män!

Vilken konversation alltså. Jag kräver att du alltid börjar presentera dig så i telefon. Det skulle göra succé!

Juliet Oscar Hotel, how can I help you?



2008-09-29 @ 00:18:10
URL: http://variabelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0