Ursh

Jag är på dåligt humör. Det beror på att jag inte bara har lycktats med något för första gången, utan också slagit rekord i det. Jag har dragit på mig två parkeringsböter på mindre än 24 timmar, ursh!
Den första var jag beredd på. Det har inte funnits nån ledig parkering nära våran lägenhet, så jag har parkerat mellan huset och en dunge träd där bilen inte har stått ivägen eller synts.
Igår så var en liten lapp ifrån securitas fastklämd under vidrutetorkaren. Eftersom de inte har något här att göra egentligen så tror jag att måste det vara någon som har blivit sur när de har sätt min ekonomiska lösning på parkerings problemet.
Folk har ju en tendens att bli avensjuka, speciellt om det är någon som kanske betalar för parkering själv. Med tanke på att jag var berädd på att kanske få en böter så tog jag inte det allt för hårt. Jag hade mest medlidande för den personen som ringde och skvallrade. Det kan inte vara lätt att gå omkring och vara så kinkig hela tiden.

Igår tänkte jag att det kanske var dags att skaffa en riktig parkering för att det kan bli dyrt i längden att stå där. Jag hade läst på bötern att det var för att jag stod på en gräsyta som jag fick böter. Därför parkerade jag i en asfalterad ficka som inte kan vara tänkt för annat än parkering, dock ej utmarkerad, vilket är viktigt(upptäckte jag senare).
Efter min första och för en gång skull enda lektion för dagen så gick jag till lulebo för att skaffa den där parkeringen som låg en bit ifrån huset iallafall. När jag kom dit så sa de att jag var tvungen att boka den via internet. Hon i receptionen föreslog att jag skulle ställa mig på någon 24 timmars parkering tillsvidare, vilket verkade rimligt.
Jag cyklade hemåt och när jag kom förbi den lilla fickan på hemvägen så såg jag lapp nummer två. Den här gången blev jag aningen mer upprörd. Det visade sig att det är parkeringsförbud i hela området, förutompå markerade parkeringsplatser. De hade kommit tillbaka 19 timmar efter att de hade gett mig den första bötern bara för att ge mig en till. Är verkligen folk sånna?
Nu har jag blivit något bistrare än vad jag var tidigare, samtidigt som jag har kommit på en lösning på parkerings problemet. Jag ska parkera på 24 timmars parkeringen resten av tiden jag har bil här i Luleå. Jag kommer att ha bil i minst fyra månader till och en vanlig parkering kostar 200 kronor per månad. Bötrarna kostar samanlagt 1000 kronor, så jag ser det som ett förskott på minst fyra månaders parkering.
Jag känner mig lite som Jan Guillou, nu när jag ska betala parkeringsbötrarna i bunt.

Med bistra hälsningar // Magnus

Kommentarer
Postat av: Micke

Kul att du skriver igen. Snygg design på nya bloggen.

2010-01-06 @ 23:51:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0