17 dagar kvar tror jag...

Hej, ni får ursäkta min frånvaro av nya inlägg i bloggen. Jag har försökt men jag har misslyckats med att finna tid till att skriva. Här är ett utkast som jag skrev för två dagar sen med det aldrig blev upplagt. Tro inte att jag har gett upp bloggen(än iallafall).

_________________________________________________________

18 dagar kvar


När jag duschade så kom jag på att jag inte har skrivit vad jag ska göra i lumpen eller vart jag ska vara. Det är nog bra om jag berättar det med tanke på att den här bloggen kommer att handla mycket om det.
Jag kommer att vara ledningssystemsplutonsbefäl på en båt, det betyder att jag kommer att sitta och kryptera/koda medelanden som jag sedan sickar/tar emot från land. Jag kommer att tjänstegöra vid marinbasen på Gotland.
Om ni undrar varför jag skulle till karlskrona(inte Karlstad) så är det för att jag ska göra min grundläggande utbildning där. Det är då jag lär mig att knyta skorna och bädda sängen osv, det är bra att kunna har jag hört.

När jag cyklade hem från jobbet så cyklade jag förbi Simon, som jag brukar göra för att det ligger på vägen hem. När jag åkte förbi såg jag att Simon håller på att fixa sin bil och Benjamin står brevid. Benjamin gick i samma klass om mig i nian. Jag stannade till och hälsade sen så stod vi där och snackade medans Simon fixade bilen och klämde in nån liten fyndig komentar här och där.
Efter ett tag så frågade jag om han skulle göra lumpen. Då svarade han att han skulle rycka in som nått sorts chefsbefäl. Sen sa han att han skulle vara i visby! Vi pratade vidare och det visade sig att han kanske till och med skulle vara på samma båt som mig eller så skulle det kanske vara han som jag skulle sicka mina kodade medelanden till. Vad är oddsen för det?
__________________________________________________________
Följande är det inlägg som jag hade tänkt att skriva igår men inte hade tid till föräns idag.(Jag skriver ändå som om jag hade skrivit det igår för pedagogikens skull)
__________________________________________________________

Fortfarande 18 dagar kvar

Igår så höll jag på att surfa omkring lite och efter tag så kom jag in i ett lumpen forum så jag sökte på Karlskrona. Då kom det upp en massa som skrev med varandra om att de skulle rycka in den 28 juli. Det tyckte jag var ganska skummt med tanke på att jag skulle rycka in dagen innan. Förundrad så gick jag och kollade igenom papperet som jag säkert har kollat igenom 20 gånger. Och se på fan jag hade tagit fel på datumet också! Jag hade alltså inte bara tänkt att beställa en oombokningsbar biljett femio mil fel, jag hade beställt den så att jag skulle komma dit två dagar för tidigt också...Jaja ibland ska man ha lite röta också.

När jag stannade vid ett rödljus med jobbilen idag så hörde jag sirener.Jag blev nyfiken och började titta mig omkring. Efter att ha tittat åt alla andra håll så tittade jag i backspegeln. Där stod det en polisbil med sirener och blåljus! Jag försökte väja med bilen men jag stod inte så lång ifrån stoplinjen så han kunde inte ta sig förbi ändå. Jag hade lite tur för det slog om till grönt bara efter några sekunder när jag stod där framme.
Jag tror nog det är det är det snabbaste jag har accelererat när polisen har varit i närheten...

Jag har spelat fotboll ikväll. Det var roligt, jag sög totalt men det var ändå roligt. Jag har funderat på om jag skulle börja spela nu i ett par veckor.Jag var tvungen att sluta för att skolan och tjejen kom ivägen men idag så sa Simon att Anton skulle spela så då passade jag på. Jag ska väll försöka vara med på så många träningar jag kan men det blir nog inte fler än 2-3 stycken.
__________________________________________________________

17 dagar kvar tror jag...

Det blev lite sent igår när jag pratade med min pluttis i telefon in på natten, så jag var lite seg imorse. Det hjälpte inte heller mitt humör att jag fick stå några timmar i en enorm rosenbuske och rycka ogräs(tistlar och brännäslor) som bokstavligt talat var längre än vad jag är.
Men jag hade planderat ut dagen så att jag skulle äta på nio rasten för att sen skulle kunna stanna kvar i bilen för att sova på elva rasten, medans de andra gick in. Men när klockan blev kvart i elva så säger en av mina arbetspolare "Oj vad trött jag är, jag ska nog sova i bilen på rasten".
Så istället för att ligga på det mjuka sätet och lyssna på radio så gick jag in för attt hitta nått annat ställe att liga och vila på i tjugo minuter. Det enda stället jag hittade var en 30 centimeter bred träbänk i det välventilerade omklädningsrummet. Men man gör ju vad man kan av situationen, så jag la mig där och drog jackan över huvudet för att slippa ljuset och den kyliga luften. Jag sov nog i en kvart iallafall men nu så har jag ont i ryggen, iochförsig så kan det vara träningsverk men jag tror nog inte att bänkluren hjälpte.

Nu så har Anton bjudit med mig på tacobuffe så jag ska ta och ringa min plutteälskling för att sen sticka iväg. Jag ska försöka skriva ett lite muntrare inlägg imorgon.

Ha det.

Kommentarer
Postat av: Tanten

Den där Anton det är allt en rar gosse det!

2008-07-11 @ 17:56:27
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: Micahan

Men det där med placering och tjänst är ju försvarshemligheter. Det kan du inte berätta i bloggen. Gå in och editera och skriv att du ska vara malaj i Boden. Glöm inte att Benjamin också ska vara malaj i Boden.

Nästa rast du behöver sova så ska du komma in på kontoret. I rummet längst bort till höger finns en masssagestol som är perfekt för trötta gossar med trötta ryggar. Prova den, men be tanten om väckning för säkerhets skull :-D

2008-07-11 @ 23:14:33
URL: http://micahan.blogg.se/
Postat av: Tanten på kontoret

Kul att du är tillbaka skribenten!

Jag blir inte så förvånad att du tar misste på var du ska vara och när du ska vara där för du har ju din far att brås på :). Hm, han är medelålders nu farbrorn, tänk vad tiden går.

Kom in och vila din trötta rygg så ska jag ställa in "elektriska" stolen åt dig så du får en välbehövlig massage samtidigt. Tant kan väcker dig gärna så du inte sover över ett-rasten också.

2008-07-12 @ 10:01:13
Postat av: Magnus

Vad fint att ni har tänkt på oss som behöver någonstans att vila. Jag sover nog vid alla tillfällen jag får, men jag kan sätta mobilen på att ringa om det är så.

2008-07-12 @ 13:22:24
URL: http://mpss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0