...

Nu sitter jag här och väntar. När jag kom hem så var det ingen här och klockan hade redan passerat halv sex så godhjärtad som man är så började jag med att få futt på grillen för att sen marinera kyklingslårfille'er.
Just nu så har jag fixat potatismos, saft och dukat men kyklingen är inte klar så jag sitter här och väntar. Nu tänker ni kanske: Potatismos till marinerad kykling, vet han ingenting om matlagning?
Svar: Jag vet faktiskt inte så mycket om matlagning men om man gör en god överrasknings supe' så får man göra som man vill och jag kände för kykling och potatismos.

Jaja

Idag har jag varit och rensat brunflocentrum på ogräs. När jag gick där och rensade så tänkte jag att det skulle se dumt ut om nån erbjöd sig att rensa åt mig och min chef skulle komma förbi, när jag latar mig och låter någon annan göra mitt jobb. Jag vet att det verkar orimligt att nån skulle komma fram och börja göra mitt jobb åt mig, men när man går och rensar buskar större delen av sitt dygn så tänker man på många underliga saker.
Och inte mer än 20 minuter senare så står jag och överväger att fortsätta arbeta, då kommer det fram en gubbe på kanske 70 vårar och kommenterar att vi gör ett bra arbete. Sen så säger han att han har varit målare och att han använder en spackelspade eller nått likanande, jag kommer inte ihåg vad han sa, för att ta bort ogräs hemma.
Efter han har sagt det så säger han:
- Men en såndär fungerar väll bra den också.
Och syftar på mitt rensjärn, han greppar tag i det och börjar rensa längst trottoarkanten. Som tur var så kom inte min chef förbi, men det var ändå ett ganska lustigt ögonblick.

Jag blev erbjuden att följa med på en volleyboll match idag. Det var hon som heter Helena som sa att hon skulle iväg efter jobbet och spela med några ifrån hennes klass och så frågade hon om jag ville med, jag svarade väll "Mje, jag är inte så bra på volleyboll" men hon incicterade och sa att man blir bättre om man tränar.
Under dagen så tänkte jag på det från och till, fram emot att vi skulle sluta så hade jag bestämt mig för att följa med ("Jag måste ju ha nånting att skriva om i bloggen"). Men efter att vi slutade så hojjade hon iväg innan jag hann säga nått. Surt för mig, men men, det blir väll fler volleyboll matcher här i livet.

Vi skrivs...

Kommentarer
Postat av: Micahan

När man kom hem idag så var kycklingfileerna nästan klara och det var helt suveränt efter en hård dag på jobbet. Potatismos var helt perfekt till.

Volleyboll får det bli nån annan gång. Men det är typiskt det där när man har funderat klart om en sak och bestämt sig och så kommer inte nåt bra tillfälle att säga ja.

2008-07-02 @ 23:22:36
URL: http://micahan.blogg.se/
Postat av: Magnus

Precis så var det, inget bra tillfälle.

2008-07-03 @ 17:56:38
URL: http://mpss.blogg.se/
Postat av: Hemlis

Det var ju synd att ni kunde

inte spela nå volleyboll. Du som hade se fram emot det.

2008-07-05 @ 00:43:43
Postat av: Mor

Som farfar Karl-Erik sa" flickor och spårvagnar ska man inte springa efter. Det kommer alltid en ny."

2008-07-05 @ 19:31:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0