6 dagar kvar till två veckor av förvirring, förnedring och utmattning börjar.

Något pinsamt hände mig nyss, som det så ofta gör. Vi har varit på badet här i Svenljunga och så satt vi i bilen på väg hem. Då så såg jag en gul bil komma farande och jag leker "Gul bil" med min pluttis (för er som inte vet vad det är så går det ut på att man ropar ut gul bil när man ser en och sen så får man slå till den man spelar med). Vi åkte med familjen som vi bor hos. Jag satt i framsätet och jag visste att hon inte såg bilen för hon satt där bak, så med detta guldläge ropade jag ut "Gul bil!!" vände mig om och daskade till det som ifrån min vinkel verkade var Irene´s ben men i själv verket var hennes mosters... Jag har tur att hon är en ungdomlig och skrattglad person, men det var pinsamt i vilket fall.

Tillbaka till där jag lämnade er, western jippot. Stället hette High Chaparal och det var en förvånansvärt stor cowboy/western stad med ånglok, indianby, maxikansk stad och hästvagnar som drog omkring. Det var häftigt men kanske lite för amerikanskt och "turistfälligt" för min smak.

I mondags så klev vi upp runt nio för att vi skulle in till Göteborg, vi kom nog inte iväg förens vid 10-11 snåret men ändå. Vi kom dit och åt lunch på Burger king och sen så åkte vi och parkerade vid Liseberg. Men vi gick inte in på Liseberg, vi gick till Universeum först.
Det var som ett innomhus zoo. Jag har varit där förut så det var inte allt för mycket nytt men det var ändå värt det att gå dit. Vi kan nog ha varit där i två timmar innan vi äntligen gick till Liseberg. Jag blev lite besviken på mig själv för jag hade glomt bort att jag lätt blir åksjuk. Vi hann inte åka i längre än några timmar innan jag mådde så illa att jag inte kunde fortsätta, det kanske var lite slöseri på åkbanden men det hade ändå kostat ungefär lika mycket om vi hade köpt biljetter. Resten av kvällen så spelade vi på arkadspel och lyckohjul. Jag blev lite osams med min sötnos på grund av våra olika inställningar till sånna spel. Jag tycker att det är skammfullt att det finns personer som lever på att få folk att spendera deras surt förvervade korvören för att försöka vinna stora färggranna nallar och enorma chokladpaket som det statistiskt sätt är omöjligt att vinna om man inte spenderar en förmögenhet, medans min pluttis tycker att det är kul.
Men i slutet på kvällen så gick vi därifrån med 3 små lejon, en rosa hund, åksjuka och 700 kronor mindre på kontot så jag är nöjd.

En sidnotis ifrån Lisebergbesöket. Min pluttegullis hade köpt en såndär stor läskflaska som man kan fyllapå för 15 kr, när hon hade druckit upp den så gick vi in på Burger king. Jag köpte två menyer och så ville jag fylla på flaskan istället för att få läsken som följde med den ena menyn. Då slog hon in på apparaten och så kostade det 15 kr mer. Detta tyckte jag var underligt, för det enda som hade hänt var att hon hade tagit bort drycken som egentligen följde med den ena menyn, som vi redan hade betalat för.
Jag stod på mig och försökte förklara delemmat men hon tycktes inte kunna sätta sig in i min sittuation. Efter ett tag så gav hon med sig och drog bort 15 kronor ifrån priset, men hon gjorde det nog mer för att hon tyckte att jag var irriterande och ville bli av med mig än att hon tyckte att jag förtjänade att få min 15 kr tillbaka. I princip har jag väll rätt? Eller är jag bara som vilken irriterande och omöjlig missnöjd kund som helst?

Nu så ska vi nog äta pizza snart, min sötis hälsar. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0