Framme i GBG (9 Dagar kvar)

Nu så sitter jag här och skriver igen och för er som undrar var här är så kan jag berätta att vi är framme i Göteborg. Vi kom hit vid nio igårkväll. Det är ett otroligt fint och stort hus,min gullis beskriver det ganska bra "Precis som ur en katalog". Det är en perfekt blandning av Filipinsk och Svensk kultur. De som bor här, Irenes moster, mosterns man och deras barn är jätte trevliga.
Jag har försökt att försöka hitta tid att skriva men mina längre inlägg tar upp emot en timme att skriva iallafall. Så med jobb, kompisar och flickvän så är det svårt. Nu har det snart gått en vecka sedan mitt senaste inlägg, jag ska försöka komma ihåg vad som har hänt mig i veckan.

Vi kan väll börja med det största, jag har fått antagningsbeskedet från högskoleverket. Jag kom in på mitt förstahandsval, inte för att skryta(hehe). Det blev Civilingenjör med öppen ingång i Luleå. Jag viste inte ens vart Luleå låg, jag hade för mig attt det var någonstans längst kusten men jag hade ingen aning om att det var 70 mil dit! Efter att mina kära päron har berättat om staden så verkar det ganska trevligt. Det visade sig att jag tillochmed har avlägsna släcktingar där borta.
Det som inte har varit trevligt har varit att försöka övertala min pluttis om att flytta dit, hon har inte gett med sig än men jag har ju ett år på mig att övertala henne.

Jag har äntligen blivit klar med mitt sommarjobb. Det har väll varit relativt lindrigt sista veckan, specielt med tanke på att jag har testat den där massagestolen som jag fick tips om i kommentarerna. De som jag jobbar med blev lite konfunderade när jag försvann i 15 minuter varje rast. Jag funderade på att berätta vart jag gick men då skulle det bara bli konkurrens om stolen som det blev om att sova i bilen, de får skylla sig själva.
Det har varit ordentligt med oväder den här veckan. I tisdags så fick jag ett "bloggögonblick", ni vet som med gubben på cykeln, när jag satt och jobbade med att rensa ogräs i en rondell. Det började regnna lite smått och jag som har varit med ett tag gick och tog på mina regnkläder och stövlar direkt. Vädret blev bara sämre och sämre och det öste ner innan mina medarbetare drog på sig sina regnkläder. Vädret fortsatte att försämras och tillslut så var det full storm, det åskade, spöregnade och haglade.
Jag kunde se vad de som satt i bilarna som åkte runt i rondellen tänke "stackars kommunarbetare som måste jobba i det här vädret" Jag har tänkt samma sak när jag har sett dessa mänskliga traffikkoner springa omkring i regnet.
Det var faktiskt väldigt mysigt om jag får säga det själv och det blev bara häftigare ju närmare åskan kom. Jag räknade hur långt ifrån oss den var och när den var som närmast så var den under 300 meter bort!
Fast det var värre nu i fredags när det blev åskväder. Vi satt i bilen och väntade på att det skulle gå över, när vi hade väntat tillräkligt länge och det inte hade åskat på ett tag så bestämmde vi oss för att spela lite fotboll. Erik som jag jobbade med var lite nojig och var säker på att han skulle träffas av blixten och dö.
Men han följde ändå med ut på plan men vi han inte spela mer än nån minut innan åskan slog ner. Jag räknade då också och den var kanske en kilometer bort, men den var så kraftig att man kunde känna hur en sorts våg åkte förbi oss. Efter det så stod håret upp på mina medarbetare i flera minuter.

Nu så ska vi iväg på något western jippo så jag måste kila vidare. Men jag ska försöka uppdatera någon fler gång medans jag är här nere. Jag hinner inte korrekturläsa detta inlägg heller, så ni får ursäkta den eventuellt okorrekta svenskan.


Kommentarer
Postat av: micahan

Tja.. Man ska inte spela fotboll i åskväder. Men det blir åtminstone "HÖG SPÄNNING"

2008-07-20 @ 22:17:25
URL: http://micahan.blogg.se/
Postat av: Modern

I Göteborg kan ni passa på att gå på Bräutigams, konditori på Avenyn. Typ Wedan fast i Gbg.

2008-07-21 @ 23:22:12
Postat av: Magnus

Hehe.



Näe, det blev inte att vi gick något i gbg för vi kom in dit förens vid lunchtid så vi hann inte.

2008-07-22 @ 17:53:25
URL: http://mpss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0