En pokerbåtstugig helg

Nu så är helgen över, ännu en gång. Min sötnos har varit här i helgen så jag har inte uppdaterat bloggen.
Men ni ska inte vara oroliga, hon åker imorgon bitti så då blir det blogga av, hela veckan. Eh kanske inte, vem vet?

Tillbaka till helgen, Vi börjar väll med i fredags då.
Ojoj vilket väder! 26 grader i skuggan och gassande sol. Ioförsig så föredrar jag 15 grader och mulet när jag ska trimma och måste ha på mig både jacka, byxor och hörselskydd som fungerar som öronvärmare. Men dagen blev bättre när vi hade trimmat klart, klockan var då 15:30 och vi får inte komma tillbaka till kontoret förens 15:45 för att det finns de som har gått hem lite för tidigt annars, hrrmm eh.
Så med 15 minuter att spendera åkte vi ner till storsjön och jag badade fötterna. Det var varmt i vattnet och solen sken...
När jag kom hem påminde pappa mig om att det var pokerkväll. Det blev en trevlig kväll, jag vann turneringen och totalt sett så gick jag 90 kronor plus, Irene fick vara dealer(Inte så konstigt att jag vann).

På lördagen så sov vi länge, säkert fram till 2-3 på dagen. Länge för mig som kliver upp vid en så okristlig tid som sex i vanliga fall...
Jag stod och lagade frukost/lunch när alla kom hem, det visade sig att pappa och gabbe hade varit och åkt Thome', en gammal ångbåt. De hade köpt tur och retur biljetter på misstag så jag offrade mig på att ta dem, för mig och sötnosen. Men det var en vuxenbiljett och en biljett för 7-14 åringar. Nu är det så att jag som så många andra(tror jag iallafall) har svårt för att åldersbestämma orientaliska kvinnor men det skulle nog krävas en del övertalning för att få in Irene som 14-åring. Så vi tog med oss gabbe och köpte en extra biljett. Det var en 2 timmars åktur runt frösön. När vi kom hem så var det grillade hamburgare.
På kvällen så skulle Gabriel sova över i min stuga (ute på gården), så han kom ut vid halv nio med en luftmadrass som jag fick hedersuppdraget att blåsa upp utan pump. Vi kollade på filmen "Kung fu panda". Den har inte kommit ut på svenska än, så vi bjöd på film/röstteater. Allt blev väll inte översatt till 100% men han förstod nog huvuddragen i handlingen.

Idag, Söndag började tidigt. Vid åtta vaknade gabbe, småbröder borde komma med snooze funktion, och jag följde med honom in. Jag gick tillbaka till stugan bara för att bli väckt en halvtimme senare när mamma ringde ut och berättade att det var frukost.
Det var en riktig buffe'! Med allt ifrån gröt till kolsyrad apelsinjuice. När jag hade ätit gick jag ut och jagade igång min gulleplutt så hon också skulle få i sig nått.
När vi hade ätit så bestämde vi oss för att följa med till stugan på landet dit mamma och gabbe skulle med mormor och morfar.
Jag har nyligen fått min jägarexamen så jag letade entusiastiskt i mina jägarböcker efter nått som är lovligt att jaga den här tiden på året. Efter lusläsning så var det enda jag hittade skyddsjakt på grävling och då måste jag kontakta komunstyrelsen, så det fick vara.
Gabbe följde med mormor och morfar, så för att ge dem lite försprång till att starta korvelden så åkte jag och plutteskutten till hemköp och köpte rökt sidfläsk, som riktiga jägare äter.
Så med nyslipad kniv, tändstickor, keps med älgmotiv och stor stövlan begav vi oss. Vi kom fram till första anhalten, örån. Det blev girllat sidfläsk och grillkorv, en riktig hit. Efter det så åkte vi till stugan(stugorna) på högarna. Jag gav pluttis rundturen sen gjorde vi inte så mycket mer innan vi åkte hem, men det var trevligt ändå.


Jag tänkte också berätta att jag och min plutt ska till Göteborg via Stockholm om två veckor när jag slutar jobba. Den stora Sverige turen, som jag kallar den.

Tre veckor kvar till inryckning, jag ska beställa tågbiljett imorgon, jish...

Kommentarer
Postat av: Frida

Oj du fick med många plutt av olika slag i den där texten. Har en känsla av att din syster kommer anmärka med en spydig kommentar på detta inlägg. ;)

2008-07-06 @ 21:23:00
URL: http://fridolfo.blogg.se/
Postat av: Magnus

Nog känner du min syster alltid. Idén var att det skulle gå lite överstyr. ;)

2008-07-06 @ 21:27:13
URL: http://mpss.blogg.se/
Postat av: Anonym.

All the best for you and your sweet-porridge.



2008-07-06 @ 22:17:06
URL: http://v........
Postat av: Frida

Hade en känsla av det :P hehe

2008-07-07 @ 01:23:00
Postat av: Mor

Skum blogg du har. Rent bokstavligt, alltså. Jag ser inte kommentarerna!

2008-07-07 @ 08:30:58
Postat av: Tanten

Vi synsvaga äldre kräver skarpare kontraster när vi läser kommentarerna.

2008-07-07 @ 15:34:11
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: Magnus

Bloggen har varit under konstruktion. Men nu så är allt som det ska vara, hoppas jag.

2008-07-07 @ 19:08:47
URL: http://mpss.blogg.se/
Postat av: Tanten igen

Å så skönt! Ett tag var jag orolig att jag skulle missa nåt. Det är inte som jag är nyfiken - bara som jag vill veta, som jag hört det sägas.

2008-07-07 @ 20:04:48
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: Mor

Tack! Nu sir je å!

Fast det där med gevärena...?

2008-07-07 @ 21:24:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0