Magnus Johansson, med rätt att köra (som en idiot)

Som ni kanske vet så jobbar jag för gata/park avdelningen på kommunen, det betyder att man har all rätt i världen att köra som ett kukarsel.
Jag är den enda som har körkort i mitt "crew" så det är jag som kör bilen. Idag så jobbade vi i brunflo centrum, efter vi var klara där så skulle vi till cykelbanan och åka ner för att rensa vid en tunnel. Då tänke jag utnyttja kommunens arselkörnings policy för att slippa backa och vända. Istället körde jag rakt över en gräsplätt som kanske hade en meter i bredd och den avdelade gångvägen vi stod på och en parkeringsplats som var i anknytning till cykelvägen.
Jag började rulla mot parkeringen, jag körde mellan en lyktstolpe och ett träd, det fanns gott om plats åt båda hållen. När jag hade kört över halva när det lät *DUNK*.
- Vad i helv... Var det en så hög trottoarkant? Sa jag och började backa. Jag minndes inte ens att det var någon trottoarkant.
- Du körde på en sten. Sa en av mina medarbetare.
- Oj då, låg det nån liten sten där. Tänkte jag.
När jag hade backat några meter så uppenbarade sig en 100 kilos jättebumling. Problemet var dels att våran bil är ganska stor och mastodontstenen var helt täckt av instrumentbrädan och dels att jag inte var så uppmärksam när jag var ute och jobbade.
Som tur var så blev det ingen buckla
Jag hade iallafall rätt om att det inte var någon trottoarkant.


En sidnot ifrån komentarerna.

Karin skrev "När vi tittar tillbaka i historiken så var väl det konstigaste "anfallet" när du skulle bygga en slags liggande cykel av en barnvagn... Använder du den ofta?"

Jag vill bara klargöra. Den heter Psleugr (Portabel Semi-automatiskt LägesEnergis Utnytjandes GatuRodel) om jag får be. Det var ett naturkunskapsarbete och om 50 år när bensinen är för dyr/"slut" så kommer jag blir multimiljardär tack vare den uppfinningen.

Kommentarer
Postat av: Tanten

Jag drar mig till minnes en gång när jag blev påkörd av en snöhög - som var av is. Den plastlisten blev sig aldrig mer lik...

2008-07-03 @ 18:19:30
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: Micahan

Förra året kommer jag ihåg att en sån där parkbil hade stannat på cykelbanan och de entusiastiska "sommarfåglarna" skulle ut ur bilen. På högersidan så kom en cyklist i samma sekund som bildörren vräktes upp. Den stackars cyklisten kastades över styret och for i en vid båge i asfalten. Det blev nåt ben- eller armbrott vill jag minnas. Det pinsammaste av allt var att bilen var OFÖRSÄKRAD! En dyr historia för Parken. (men säg det inte till nån, det är hemligt)

2008-07-03 @ 20:22:22
URL: http://micahan.blogg.se/
Postat av: Fridolf

Hej Mange, ville bara meddela att jag är en trogen läsare av din blogg. Keep up the good work!

2008-07-03 @ 20:31:50
URL: http://fridolfo.blogg.se/
Postat av: Mor

"Ett gott omdöme får man av erfarenheter och erfarenheter får man av ett dåligt omdöme."

2008-07-04 @ 08:59:47
Postat av: Tanten

Mor: Så klokt sagt!

2008-07-04 @ 12:23:25
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: Kikonfarin, ni minns väl fikonspråket?

På med saftblandaren bara! Sen kan man köra på gångvägar, trottoarer, över rabatter med tagetes. Jaa, till och med genom tivolit på yranområdet 13.00 på yranfredagen. Det är bara att vinka sött åt vakterna och poliserna. Rekommenderar dock inte er att göra det, tokmycket folk!

Minns ni Bosse som fick egen fil efter att ha vunnit på lotto? Det verkar onödigt dyrt att göra så. Jag tror att jag sa montera på en saftblandare på mitt eget vrålåk. Sen vågar ingen klaga när jag kör på mitt eget vis!

2008-07-04 @ 17:33:45
URL: http://variabelle.blogg.se/
Postat av: Fagnusmikon

Du minns visst inte fikonspråket. Det är Farinkikon inte Kikonfarin...

2008-07-06 @ 19:05:45
URL: http://mpss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0