Det händer ju alldrig mig något...

Nu så kommer bloggen igång på riktigt.
Jag jobbade idag, jag sommarjobbar som parkarbetare. Så jag gick där och trimmade längst efter en buske och tänkte, "Va fan ska jag börja blogga för, det händer ju alldrig mig något". Precis då så slog trimmern i nått, som den brukar göra ibland. Jag såg att det var något svart och silvrigt som blänkte, så jag börjde mig ner och plockade upp det.
Det var en tvåbladig dubbelslipad kniv med eltejpat skaft.
Mina arbetskamrater sa att den kunde ha varit med i ett brott. Så står jag och håller i den med hela handen så allt hopp om några fingeravtryck försvinner, nu vet inte jag om Östersundspolisen tar fingeravtryck från vapen men jag kände mig ändå ganska dum.
Vi bestämde oss för att åka förbi polisstationen så jag kunde lämna av den innan vi slutade. På väg dit så funderade jag på hur jag skulle göra när jag bar in den. Jag är nysnaggad och jag började spara skägg för någon vecka sen och så hade jag blivigt smutsig av att jobba hela dagen. Skulle jag då ta ett hemmagjort vapen i handen och traska in på polisstationen så skulle jag väll se ut som en nynasist som var ute efter revange.
Men om jag å andra sidan tog den i fickan och väntade på min tur för att sen dra upp det framför informationstanten så skulle poliserna lägre bort i kåridåren antingen skjuta mig eller komma springande med fjäderbatongerna.
Som tur var så var polishuset stängt, så jag får väll försöka igen imorgon. Jag får medela er om hur det gick vid ett senare tillfälle.
På vägen tillbaka till kontoret så tänkte jag att jag hade haft tur nu när jag hade fått nått att skriva om på dagens blogginlägg. Då ringde telefonen, det var min lillebror Gabriel, ljudet var dåligt och det var svårt att höra honom över motorljudet. Men om jag konsentrerade mig så hörde jag vad han sa.

 - Hej Magnus, vill du följa och bada på badhuset?

Nu är det så att badhuset har varit stängt i över ett halvår för ombyggnad och det öppnar inte förän nästa vecka. Så jag sa:

 - Det är ju stängt, menar du att vi ska gå när det öppnar nästa vecka?

Då tog mamma över luren och pratade.

 - Ikväll har din pappa blivit inbjuden till förpremiär på badhuset för att han har varit med och jobbat med ombyggnaden. Vill du följa med?

Vilket drömläge, både suspekta mordvapen och smygpremiärer det kan nog bli ett riktigt hyffsat blogg inlägg ändå, tänkte jag. Så jag hojtade till om att jag gärna ville följa med, de andra i bilen blev nog lite paffa när jag började leva om. Sen när jag förklarade så blev de nog lite avundsjuka. Jag vet att man inte ska skryta för jobbkamraterna, de kan bli så kinkiga på en då men jag kunde inte hjälpa det.
Jag skyndade mig hem så att jag skulle hinna skriva lite på bloggen innan vi åkte till badet, det hann jag inte. Jag cyklade och Gabbe och mamma åkte vespa till badhuset. Det var bara att gå in, för pappa stod och fixade nått med datorn i receptionen.
Det var nytt och fräsch, fast lite kände man igen från förut. Jag testade de två rutchkanorna som fanns, den tredje var stängd. De var ganska bra, fast den kortare av de två gjorde man illa skulderbladen på om man åkte för snabbt. Sen var  det gratis hamburgare till middag, vilket var trevligt.
Det finns väll inte så mycket mer att säga om min dag. Imorgon blir det förmodligen ett inlägg om hur det är att sitta arresterad för olaga knivhot, ha det.

Hej då.

Kommentarer
Postat av: Micahan

Härlig historia om kniven :-D Jag trodde att alla som regelbundet tittar på CSI vet hur man lyfter upp ett misstänkt föremål.

Det är spännande att vara parkarbetare. Förra veckan hittade du ju en bilstereo. Den var det ju lite lättare att lämna in.

2008-06-30 @ 21:32:18
URL: http://micahan.blogg.se/
Postat av: Karin

Hallelujah, min bror har hittat palmevapnet. Om du bara fixar resten och hittar mördaren har du 50 miljoner som i en liten ask. Förresten har du väl handskar när du jobbar så kanske finner de Christer Pettersons fingeravtryck där ändå och då är ju saken biff.

Jag hittade många hundbajsar när jag jobbade på kommunen. Förresten är det sorgligt att du tror att man måste klippa håret uberkort bara för man ska göra lumpen!

2008-07-01 @ 08:06:03
URL: http://variabelle.blogg.se/
Postat av: Magnus

Jag funderade på att klippa mig hos frisören men jag var inte riktigt säker på om de klipper av en håret när man rycker in, men för att vara säker så snaggade jag mig själv.



Men för att vara ärlig så kände jag mig lite som en av dem i nån av polisskolan filmerna. De kommer in med fluffiga blonda kalufser och så säger åt frisören att raka av allt, när de är klara så säger nån till dem att det är i militären man måste raka av sig håret.



Men men, som tur är så ser jag bra ut i snagg.

2008-07-03 @ 17:54:58
URL: http://mpss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0