23/10 - 08 Magnus Johansson, "Författare"

För att vara ärlig så är jag otroligt fascinerad över min blogg. Jag skapade den för över 3 månader sedan och jag har alltid haft minst en person per dag som har varit inne, det är otroligt.
För att slänga lite matte på er, som jag tycker är så roligt så har jag 22 inlägg sammanlagt, dvs ca 22 timmar skrivande(förmodligen mer än vad jag någonsin har gjort på något annat enstaka projekt) men det som är så otroligt upplyftande är att jag, enligt mina beräkningar har blivit läst i över 300 timmar!
Det betyder att det jag har skrivit har blivit läst mer än allt annat jag har läst sammanlagt, på så sätt skulle man(jag själv iallafall) kunna kalla mig för en författare och för att avsluta denna tankegång utan någon som helst poäng så är det väldigt coolt.

Allt man egentligen behöver för att blogga är dötid. Innan jag ryckte in så hade jag mer dötid än sömn, vilket ledde till en jeklarns massa (relativt) bra inlägg, enligt mitt tycke.
När man måste planera in när man ska skriva så blir jag iallafall inte nöjd med det jag skriver, jämfört med om jag kan sitta och flumma fritt utan tidsramar. Nu sitter jag till exempel på min pluttesnuttis skola med minst två timmar till godo. Misstolka mig inte nu, jag sitter inte och säger att det här är bra bloggning.

Jag klar med min grundutbildning, det är både roligt och mindre roligt. Jag kommer få åka till Gotland och komma ut på båten vilket är roligt men det betyder också att jag måste lämna alla de som jag har lärt känna de senaste månaderna vilket är mindre roligt, men jag fick iallafall en avtackning som hette duga i fredags.

Det var nämligen så att jag ställde upp i ett val för några veckor sedan, fyra utav 400 värnpliktiga skulle väljas ut för att åka på värnpliktskongressen så jag anmälde mig frivillig. Så det blev val och det stod mellan mig och två andra (för er som är lite snabba så har ni redan räknat ut att alla skulle bli valda, men det skulle ändå vara val så att det är "demokratiskt riktigt").
Förra veckan fick jag veta att jag hade blivit vald (wow!) och att kongressen skulle inträffa på måndagen den 27:e, vilket ställde till med lite problem för det var den sista dagen hela plutonen skulle träffas. Jag bet i det sura äpplet och bestämde mig för att medela det på plutonens timme, jag var lite nervös för jag viste inte hur de skulle reagera, jag tippade på några förvånade suckningar och något "synd Mange" från folkhavet.
När de kom fram till punkten övrigt på dagordningen så räckte jag halvosäkert upp handen.

 - Jag ville bara säga att jag vann i valet och..
Mer hann jag inte säga innan jag överumplades av applåder och tjut, det tog säkert en minut att tysta dem så att jag kunde fortsätta (De trodde att det bara var en som kunde vinna och jag kände inte för att rätta dem, hehe).
 - Ja, tackar. Det enda som är lite tråkigt är att jag inte kommer tillbaka, för kongressen är nästa måndag.
Då var det någon som föreslog att jag skulle ställa mig längst fram så att alla skulle kunna komma fram och säga hejdå när plutonenstimme var slut.
Jag sa att jag skulle ställa mig vid dörren så kunde jag säga hej när de ändå skulle ut. När det var slut så gick jag till dörren och sträckte fram handen när den första personen kom dit, men då fick jag en kram istället och så kom nästa som också gav mig en kram sen blev det så att alla utom 3-4 stycken gav mig kramar. Sammanlagt fick jag säkert 100 kramar den dagen. Inte så pjåkigt att göra det intrycket på tre månader för att vara mig...

Bara så ni vet så röstade jag inte på mig själv, jag tyckte det var oetiskt.

Till nästa gång, hadet.

Kommentarer
Postat av: mor

Du kanske ska kalla dig Johansson i

backe? Prepositioner! "att"!

2008-10-26 @ 09:01:48
Postat av: Göteborgarn

Gött mos! Grattis! Kommer du ner i sommar?

2008-10-28 @ 23:36:15
Postat av: Karin

Din matematik verkar ologisk. Ska räkna på det där med det verkar vara nåt lurt.

Förresten så skulle jag rak i ryggen ha röstat på mig själv. Sen skulle jag säga att jag inte hade gjort det. Är det inte så du också har gjort, egentligen?

2008-10-31 @ 12:05:43
URL: http://[email protected]
Postat av: Magnus

Mor: Vad var det med "att"?



gbgaren: tackar, kommer ner till gbg? Vilken gbgare?



Sur-kerten: Jag tror mer på min matte än på din. Jag är inte brydd över att du skulle rösta på dig själv men det finns annat folk med moral här i världen också.



Mvh // Magnus

2008-11-01 @ 00:40:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0