Ohoj!

Nu så är jag klar med min GSU, grundsjömans-utbildning. Det visade sig att man inte fick så pass mycket fritid som jag hade hoppats och jag kan bara beklaga bristen på inlägg. Nu så ska min BU, befattningsutildning, börja och jag har hört att den är slappare. Dessutom så funderar jag på att investera i en bärbar dator, snorrik som man är. Jag sitter på mammas nya Eee dator och är mäkta imponerad, jag anstränger mig mycket för att inte klicka på "beställ nu"-knappen på pricerunner, jag måste åtminstånde sova på saken.

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, det är så mycket som jag inte har rapporterat och nu är det bara för mycket för att jag ska veta var jag ska börja.
Jag funderade på livet i söndags. Jag har i stort sett en plan för mitt liv. Lumpen, universitet, jobb(kanske utomlands), fru och barn, pension och till sist förmodligen dö. Ju längre bort i framtiden destå vagare blir det. Men de närmaste åren har jag ganska "uttänkta" med lumpen och sen civilingenjöreriet men när jag satt där på Arlanda, ovanför nedgången till tågen där jag har spenderat så många timmar av mitt liv, så tänkte jag "Vad i helvete gör en civilingenjör?! Jag ska spendera fem år på att bli något som jag inte ens vet vad de gör och om jag gillar det..." Jag har frågat en del personer om vad de gör men ingen har något ordentligt svar, det enda jag har fått fram är att de tjänar äckligt mycket pengar om man hamnar på rätt ställe, inte mig emot men det känns lite som om jag har "sålt min själ till djävulen". Det jag funderar på är om jag ska söka till civilingenjör med kinainriktning för att då lär jag mig iallafall något som jag tycker verkar spännande och jag vet vad det är, men det känns också lite motigt för jag är ingen höjdare på språk som ni förmodligen har upptäckt. Varför kan inte jag vilja bli något speciellt typ en läkare eller advokat? Allt är så mycket lättare när man har något att sträva efter.

Jag får fundera vidare på livet & co så får vi se om jag kan låna den här lilla leksaken för att blogga mer i helgen. Nu ska jag prata med min pluttis för att sen sova, godnatt.

Kommentarer
Postat av: mor

Funkar ju att blogga med åtminstone!

2008-09-12 @ 18:29:37
Postat av: Tanten på kontoret

Äntligen ett livstecken! Du skrev ganska mycket för att inte veta vad du skulle skriva :) Vad du än har gjort så har du iaf reflekterat över livets gång, men lugn. Vi som tillhör tant och farbror generationen har ofta tre olika yrkesutbildningar så du måste inte vara c-ing resten av livet!

Låna leksaken och skriv igen innan du åker.

2008-09-13 @ 17:07:54
Postat av: Magnus

Du har rätt, jag behöver inte vara det resten av livet men då kan man istället fråga sig varför jag ska utbilda mig till något som jag inte ska vara :P

2008-09-16 @ 18:10:09
URL: http://mpss.blogg.se/
Postat av: Tanten på kontoret

Finns ingen anledning om du redan har bestämt dig men tänk iaf efter vad som fick dig att söka något du inte vill bli :-

Ta tid på dig att fundera på vad du tror att du vill göra. Kul att du trivs med det militära.

2008-09-16 @ 22:13:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0