Magnus - Pluggis Studerar Slugt

Hej!
Skolan är igång och hösten är på väg, det finns mycket att berätta. Jag ska börja med att tacka Jasmine(Pluttesnuttens lillasyster) för min den nya layouten på bloggen. Nu när lumpen är över så kände jag att det var dags för förnying och hon stälde upp frivilligt. Det nya namet på bloggen kom liksom det första under en lång bussresa, det måste vara då jag är i mitt esse. Som ni ser så har det fått mig att fortsätta på den här sidan yttligare ett tag.

Nu är jag i Luleå, eller Lule som vi säger här och jag trivs. Jag kan väll knappast säga att jag lever som en student men det kommer det finnas tid de närmaste fem åren så jag passar på att leva nu, så länge budgeten klarar av det.

Nolleperioden tar slut ikväll och det har varit givande. Dock lite överskattat av (mycket)tidigare studenter som förmodligen har fått perioden förgylld med tiden.
Jag har bestämt mig för att börja med något på sidan av skolan. Tidigare har jag knappt hittat något som skulle kunna vara interesant men sen jag kom hit har jag börjat spela lacrosse, anmält mig till två innebandy lag och ett undervattensrugby lag och bestämt mig för att börja med kendo, capoiera och Kyukoshi karate och dessutom ska jag läsa kinesiska på sidan av studierna och kanske börja bartenda på kåren. Som ni förstår så har jag tagit mig lite vatten över huvudet (i vissa fall bokstavligt talat) och jag måste börja prioritera.

Jag kan berätta om en sak som hände under nolle perioden. Jag var på Öhlspelen 2009. De hadde bygt en 1x1x1 meter tärning i trä på ca 45 kg. Vi skulle kasta ner den ifrån en kulle så att vi fick veta till vilken station vi skulle gå. Dessutom så fick man exta poäng om man kastade så högt att den gick sönder när den landade. Det krävdes fyra personer för att lyfta den ifrån marken. Första kastet gick bra, vi fick iväg den rätt så högt och den landade med en rejäl duns.
När vi hade varit klart på första stationen så gick vi för att kasta en andra gång. Nu så var vi laddade och vi hade en taktik för att få upp den riktigt högt. Det lyckades och vi fick säkert upp den 2,5-3 meter, tyvärr så fick vi inte iväg den i sidled och den landade rakt på mig.
Med tanke på omständigheterna så klarade jag mig relativt bra. En bula, några blåmärken och så har jag jag gått omkring och haltat halva veckan. Senare samma dag så var jag ute och cyklade med en påse hängande i styret. Den åkte in i framhjulet och jag flög i en halvcirkel rakt ner på backen. Det var inte min dag.

Jag har hört att tempot på universitetet var högt men det här är ju larvigt. Jag har börjat anteckna utan att titta på vad jag skriver. Ibland är det svårt att läsa vad jag har skrivit men det är det enda sättet jag har en chans att hinna med att anteckna i samma takt som föreläsaren visar och går igenom.

Hej så länge // Magnus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0